trög dag

i morse blev det sov morgon som inte var planerad vi vaknade vid 0815 inga problem hadde ju en hel kvart att väka cappe o ta oss till dagis . vi blev en del sena men vissa dagar vill man bara inte kliva upp ur sängen 

när jag väl lämnat cappe så hem för att vila en timma sen städa var planen jag vaknade  tre !! tim senare med jätte dåligt samvete så ut med tildis o där efter springa till jobbet kom fram fem min sen bara för att jag behövde köpa mat =( 

i går 

i går var jag och y ute med våra hundar i tre timmar . vi gick ner til sjön som ligger en timma här ifrån men med alla snö o slask så tog det längre tid .
under promenaden så valde våra bus tjejer att springa ut i skogen på en egen tur efter att ha roppat på vovvarna i ca en halv min satte vi oss mitt på stigen med kaffe o kaka och vänta in vovvarna ..  efter  fem min kom hundarna tillbaks och fika med oss . jag älskar hur folk tänker i kris stunder som denna vissa blir helt hysteriska o springer runt och ropar på hunden som är borta medans andra ja dom tar en kaffe rast

kvälls promenaden var en upplevelse i dag med båda hundarna hemma har jag bestämt mig för att dom ska gå fint i kopplet och att jag ska kunna gå med hundförarbältet utan problem

värkligheten såg mer ut så här

två hundar rusar fram jag glider efter på blankis och skriker stanna stilla snälla

ne men nästan båda måste lära sig att en av dom går på vänster sida (tilda) o en på höger sida (aristo) det går ganska bra men  dom triggar varandra till att dra så träna träna träna e det enda som gäller nu för vovvarna dom ska kunna gå fint i koppel brevid vagnen tillsammans utan att dra det är ett mål till sommarn


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0